lakókocsi és tábortűz
A koronavírus megjelenése óta teljesen megváltoztak a munkakörülmények. A távmunka nagyobb mozgásteret biztosított a dolgozóknak, akik közül ezt sokan ki is használtak. Sokan digitális nomádként élnek egy külföldi országban, mások pedig maguk mögött hagyták a lakásukat és lakókocsit vásároltak. Ágazati szereplők szerint soha nem volt még akkora kereslet a lakóautók iránt, mint idén.

Ugyan a járműipart jelentősen megviselte a globális chiphiány, a legújabb adatokból arra lehet következtetni, hogy a lakókocsikat nem érintette a válság. Ráadásul a piacuk a járvány megjelenése után lendült fel, és szűk két év elteltével a vásárlói igények csak magasabbak lettek.

A Lakóautóipari Szövetség (RVIA) friss elemzése szerint a gyártók idén októberben 57 970 járművet értékesítettek, ami 22,5 százalékos növekedést jelent a tavalyi, azonos időszakhoz képest.

Ugyan az idei évből még egy hónap hátra van, de már így is rekord született, hiszen 2021 januárja és októbere között több mint 510 600 lakókocsit gyártottak le a gyártók. Az eddigi legjobb eredmény 2017-ben volt; akkor egy évben 504 600 jármű került le a futószalagról. Az RVIA előrejelzése szerint idén ez a szám elérheti az 577 200-at, derül ki a Haszon cikkéből.

lak\u00f3kocsi

Shutterstock

Az ellátási lánc és munkaerőhiány kihívásai ellenére igazán figyelemreméltó, hogy a lakóautó-ipar megtalálta a megoldást a problémák leküzdésére, és 12 hónapon keresztül folyamatosan rekord számokat produkált.

mondta Craig Kirby, az RVIA elnök-vezérigazgatója a jelentésben.

A lakókocsik iránti kereslet vélhetően ennél is tovább fog nőni a következő évben. Egy másik RVIA-felmérés szerint 72 millió amerikai lakos tervezi, hogy jövőre beszerezne egy lakókocsit, ami nagyjából 18 százalékos ágazati növekedést jelentene az idei rekordévhez képest.


A figyelmetekbe ajánljuk