
A szecesszió varázsa
A művészet szépsége és a dizájn iránti szenvedély – 1951-es alapítása óta a bécsi székhelyű FREYWILLE alkotói mindig ezt a kettőt tartották szem előtt, nincs ez másképp legújabb, Alphonse Mucha munkáit éltető kollekciójuk esetében sem, amely a szecesszió időtlen eleganciáját hordozza.
FREYWILLE-ékszerek lelke a kezdetektől a művészi tűzzománc: minden darabjuk rendkívül gondos, kézműves munka eredménye. A folyamat során a zománcot több rétegben viszik fel, majd kiégetik – akár száz különböző munkálatra is szükség lehet, mielőtt egy finom, ízléses darab elnyeri végleges mintáját. Az ékszerek egyediségét épp ez, a részletekben rejlő precizitás adja.
A FREYWILLE alapítása óta eltelt több mint 70 évben a márka tervezői számos neves művész alkotásaiból inspirálódtak már – született kollekciójuk többek között Monet, Klimt, Botticelli, Hundertwasser és Van Gogh művei nyomán, legújabb ékszereikhez pedig a cseh szecesszió legendás alakja, Alphonse Mucha művei adták az ihletet. A plakátművészként és grafikusként ismert Mucha először 1894-ban festette meg Sarah Bernhardt francia színésznő alakját Gismonda című előadásához: a plakát szinte azonnal meghódította Párizs utcáit, s ezzel halhatatlanná tette alkotóját
Alphonse Mucha kivételes tehetsége már gyermekkorában megmutatkozott, amit egy helyi kereskedő is felismert, aki ingyen papírral támogatta – egy olyan korban, amikor a papír valódi kincsnek számított. Bár a prágai Képzőművészeti Akadémia nem vette fel hallgatói sorába, Mucha nem hátrált meg: Bécsbe költözött, ahol díszletfestőként kereste kenyerét, majd mecénások segítségével Münchenben és Párizsban folytatta tanulmányait. Munkássága az ékszertervezéstől a reklámgrafikáig terjedt, de fő műve a monumentális Szláv eposz, amely húsz grandiózus festményen örökíti meg a szláv nép történelmének kiemelkedő eseményeit.
Műveire, ahogy a szecesszióra általában, a lágy vonalvezetés, az organikus minták, kígyózó, növényi motívumok jellemzők, nőalakjai légiesek, kortalanok és elegánsak, akiknek báját kiemeli. a harmonikus, pasztell színvilág. Az új FREYWILLE-kollekciók születésekor a művész csupán az ihlet forrása, amelyből kiindulva az ékszertervezők szabadon engedhetik fantáziájukat, és egy egészen más perspektívából ragadhatják meg az alkotó, illetve a korszak esszenciáját. Ezúttal Mucha egyik kedvelt motívuma, a liliom és lágy rózsaszín árnyalata kapta a főszerepet, amelynek szépségét mélykék háttér és elegáns aranyfoglalat emeli ki.
A FREYWILLE Mucha inspirálta kollekció MUCHA PARIS szettje egyszerre időtálló, elegáns, és úgy tiszteleg a művész előtt, hogy közben tovább viszi a márka évtizedek óta ismert és kedvelt formáit, szellemiségét. Az egymással többféle módon kombinálható ékszerek között megtalálhatók az olyan jól ismert, klaszszikusok, mint a Helena medál, a Ballerina vagy a Miss karperec, valamint a legújabb, Eliza nevet viselő medál és fülbevaló formák. Az ékszerek egyszerre komfortosak és szerethetők, képesek újat mutatni, ami pedig a legfontosabb: áthatja őket a tiszta, művészet iránti tisztelet.
(x)
Olvasd el ezt is!