Az Egyesült Államokban, Houston közelében élő mexikói testvérpár, a 26 éves JJ és a 19 éves Rudy Jimenez ötlete egy kis online webshopként kezdődött, ma már 12 hónap alatt 100 ezer dollár fölötti bevételnél járnak.

A Haszon Magazin mutatta be a testvérpár rövid történetét, amely egyetlen év alatt olyan fordulatot vett, amelyre egyikőjük sem számított.

A fiatalabb Rudy iskolás volt, míg JJ számos munkahelyeken megfordult már, köztük éttermekben és gyárakban is gyűjtött pénzt és tapasztalatot. Tavaly nyáron végül úgy döntöttek, hogy itt az ideje más bevételi forrást is keresni.

A testvérpár a közösségi média felületeken terjedő népszerű videókból merített ihletet, amelyek hatására elkezdtek cukorkákkal kísérletezni.

Az elképzelésük az amerikai és a mexikói ízvilág ötvözése egy formabontó cukorkában. Ez lett a chilitos, másik nevén a dulces enchilados.

Az cukorka csípős, pikáns mexikói fűszerekkel bevont édes-savanyú ízű – a vevők pedig valamiért imádják.

Ezt a számok is bizonyítják: a mellékesnek indult bizniszük bevétele egyetlen év alatt meghaladta a 105 ezer dollárt.

Instagram/enchilositostreats

A Haszon cikkéből kiderül, hogy az ötletgazda Rudy volt, akinek az ízvilág is köszönhető. Bátyja eleinte szkeptikus volt, ezért Rudynak noszogatnia kellett, hogy kezdjék el online értékesíteni a formabontó cukorkát. Az idősebbik tesó végül miután megkóstolta a cukorkát, beadta a derekát.

A cukorkák gyártását a szüleik konyhájában kezdték el a helyi közértben vásárolt alapanyagokból. Eleinte csak a környékbelieknek árulták, de hamar rájöttek, hogy mekkora potenciál rejlik a termékükben.

2020 júniusában csináltak egy Instagram-oldalt, amelyet egyetlen nap alatt százan bekövettek, akik mind a chilitos iránt érdeklődtek. Ma már egyébként lassan húszezernél járnak.

Ahogy az üzlet kezdett beindulni, a jelenlétüket is magasabb szintre emelték: JJ-nek nagyjából 10 ezer dollárnyi (nagyjából 3 millió forint) megtakarítása volt. Ebből az összegből csináltak egy webshopot, megtervezték a brandjüket, saját márkás csomagolóanyagokat rendeltek, és kiterjesztették szállítási szolgáltatásaikat a helyi piacon túlra is.

Rudy mindezek mellett próbált influenszereket keresni a cukorka népszerűsítéséhez. Ez végül kifizetődőnek bizonyult.

Sikerült kapcsolatba lépni egy 1,1 milliós követői bázissal rendelkező influenszerrel, aki örömmel vállalata, hogy népszerűsítse a chilitos-t. Az együttműködés hatására brutális vásárlói igény mutatkozott a mexikói testvérpár termékére.

Itt még mindig csak a cég alapításának nyarán tartunk.

Az Enchilositos Treats brand alig néhány hónapja üzemelt, de naponta 30-60 rendelés futott be a céghez. JJ úgy döntött, felmond a munkahelyén, és minden idejét a csípős édes-savanyú cukorkáknak szenteli. Rudy is hasonlóra szánja majd el magát, de ő előbb még befejezi a tanulmányait.

A cég egyetlen év alatt 105 ezer dollárt hozott a testvérpár konyhájára. Mindezt úgy, hogy a mai napig saját kezűleg készítik el a cukorkákat, és minden rendelést frissen adnak postára. A cégükben jelenleg nincs más alkalmazott.

A testvérek természetesen nem ragadtak le a chilitosnál, az elmúlt évben számos formabontó termékkel bővült az Enchilositos Treats kínálata. A cég termékei négy dollárnál kezdődnek. JJ és Rudy elmondása szerint ennek az összegnek nagyjából a fele marad náluk, miután levonják a bevételből az előállítási költségeket.

Napjainkban az USA minden egyes államából, Mexikóból és Kanadából is érkeznek rendelések a céghez. Annyira bejött az üzlet, hogy a fiatalok már egy valódi, fizikai bolt nyitását tervezgetik.

Egy jó ötlet már biztosan született a koronavírus kellős közepén.


Related Articles Around the Web
A figyelmetekbe ajánljuk