Ugyan minden állásinterjú különböző, de van pár klasszikus hiba, amelyet az esetek többségében nem díjaznak. Pedig nem nehéz kikerülni.

DJ Cabeen, az Amazon vezető toborzója, árulta el azt a gyakori hibát, amely miatt az elmúlt tíz évben rengeteg jelentkezőt utasított vissza egy-egy állásra. A buktató egészen gyakori a mindennapi életünkben, sokan pedig szeretik cifrázni is – a magyar nyelv pedig különösen jeleskedik benne. Természetesen a káromkodásról van szó.

Cabeen elmondta, lehet, hogy a jelentkező nagyon megnyerő és szakmailag is topon van, de egy szitokszó vagy egy kulturálatlan kifejezés teljesen le tudja rombolni a róla kialakított képet – idézi a Haszon az Amazon munkatársát.

Hozzátette, mindez nem csupán az iskolából szabadult fiatal álláskeresőkre jellemző: a tapasztalt, idősebb jelentkezők is meglepően sokszor káromkodnak egy állásinterjú során. Sokszor pedig észre sem veszik ezt.

Cabeen szerint a csúnya beszéd egyáltalán nem megnyerő, sőt, az interjúalany teljesen szakszerűtlennek, amatőrnek és komolytalannak tűnik.

A szakember egy másik fontos hibát is megemlített, miszerint rengetegen felkészületlenül érkeznek az interjúkra.

Ezt nem a szakmai tudásra értette, hanem a céggel, illetve a leendő csapattal, pozícióval kapcsolatos, teljesen általános ismeretekre.

Ezért javallott legalább minimálisan utánanézni a vállalatnak, ahová az álláskereső jelentkezik.

Milyen vezetői elveket fogalmazott meg a cég? Mi a vízió és a misszió? Ezek az információk a legtöbb cég honlapján elérhetőek, és 15-30 perces utánaolvasást igényelnek. A jelentkezők többsége olyan szinten felkészületlen ezen a téren, hogy az általános információk ismeretével már ki lehet tűnni a jelentkezők közül – írja a Haszon.

Cabeen még egy apró, de fontos tanácsot is megemlített: közös pontot találni az interjúztatóval a beszélgetések alatt. A toborzók ugyanúgy izgulnak az interjúk előtt, és jó benyomást kelthetünk, ha sikerül egy kötetlen, laza, megnyerő interjút összehozni.


A figyelmetekbe ajánljuk