Ha a végleges változat elkészül, forradalmasíthatja a vasúti közlekedést.


Régóta nincs vita abban, hogy a nyakunkon lihegő globális felmelegedés egyik fő ellenszere, ha sikerül minimálisra redukálni az üvegházhatású gázok kibocsátását. Ezért is állt rá szinte minden gyártó az elektromos autók fejlesztésére, illetve más környezetkimélőbb közlekedési formákra.

Sokak már a repülés helyetti vonatozást preferálnák, ami azért nagy valószínűséggel nem lesz elterjedt gyakorlat. Már csak az időbeli különbség miatt sem. De a vonatok sem állnak fényesen: még mindig elterjedt a dízelvonatok használata, ami rendkívül környezetszennyező.

Erre nyújthatnak megoldást a brit Worcester városában működő Ultra-Light Rail Partners szakemberei, akik olyan vonat fejlesztésébe fogtak bele, ami elektromos meghajtással közlekedne, és az energiát hulladékból, azon belül is, az abból származó metánból nyerné ki.

BioUltra névre keresztelt szerelvény prototípusa már el is készült, ami még csak 10 méter hosszú és 12 tonna. A tervek szerint a végeges verzió 20 méter hosszú lesz, és nagyjából 80 km/h-val fog közlekedni. Az India Times beszámolója szerint a vonat 3200 kilométert is képes lesz megtenni, és a biometán-üzemanyag semmilyen káros anyagot nem juttat majd a levegőbe, és az égésterméke is szagtalan.

A vasúti társaságok életét is megkönnyítheti, hiszen jóval kevesebbet nyom az átlagos szerelvényeknél, és a karbantartása is minimális munkával jár majd a jövőben.

Related Articles From Your Site
A figyelmetekbe ajánljuk