Az alig 17 éves Sukone Hong nem emésztette sokáig magát az őt szekáló iskolatársain. A dél-koreai fiatal két vállalatot is összehozott, amelyekkel már évente több mint egymillió dolláros bevételt ért el. A Haszon mutatta be Hong sikeres divatcégét és okosóra-bizniszét

A fiatal vállalkozó 

Nagyon nehezen tudtam elköteleződni az iskola iránt. Az a helyzet, hogy cikiztek. Találnom kellett valamit, ami megváltoztatja az életemet.

idézi a lap Hong a CNBC-nek adott interjúját.

Hong négy éve, csupán nyolcadikos korában kezdte el vállalkozói szárnybontogatását.

A szöuli fiatal eleinte a dél-koreai keresőmotor, a Naver segítségével nagyobb márkák termékeit kezdte árusítani – nagyjából úgy, mint egy viszonteladó. Hamar rájött viszont, hogy ebből nem fog meggazdagodni. Nagyszüleitől kölcsönkért 5000 dollárt (nagyjából 1,5 millió forint), és egy nyomdaipari cég segítségével nekilátott megtervezni a saját márkáját. Végül megszületett az Olaga Design Studio, a brand, ami egyszerű, játékos mintákkal tarkított kényelmes, uniszex ruhákat kínál.

Egy hétig szinte semmi nem történt. Utána, a következő hétfő reggelen befutott 15 rendelés. Ebédre újabb 50. Estére újabb 80. Azon a héten összesen 300 pólót adtam el.

– mesélte Hong.

Jóra használt tudás

Az Olaga annyira beindult, hogy alig három év alatt regionális sikersztorivá nőtte ki magát, és a brand ma már hat különböző ázsiai piacon évente több mint 1,2 millió dollárnyi árbevételt generál.

A sikernek köszönhetően Hong már azt is megtehette, hogy 12 alkalmazottat alkalmazzon a cégben. Ráadásul vissza tudta fizetni a szüleinek a tanulmányaira fordított összegeket. Erre azért volt szükség, mert az iskolai bántalmazások miatt iskolát kellett váltania, aminek következtében tanulmányait a szöuli Amerikai Nemzetközi Iskolában folytatta.

Korábban azt hittem, hogy a vállalkozás csak a pénzszerzésről szól. De amint iskolát váltottam, remek oktatásban részesültem. A tanárom azt mondta, hogy a tapasztalataimat arra is használhatnám, hogy egy olyan üzletet hozzak össze, amellyel másokon is segíthetek

– emlékezett vissza Hong, aki bele is vágott a nemes ötlet megvalósításába.

A nagy ötlet

Hong hamar ki is találta, mi legyen a következő vállalkozásának a terméke: Braille okosórák.

Az eszköz a gyengénlátóknak nyújt valós idejű információkat, például a telefonjaik üzeneteiről.

A termék egyébként már évek óta a megtalálható a piacon, de ezek az órák rendkívül drágák, alsó hangon 90 ezer forint körül mozognak, ami miatt a nehéz helyzetben lévő látássérülteknek elérhetetlenek.

Hong egyszerre látta az igazságtalanságot és a remek üzleti lehetőséget, ami miatt belevetette magát a terep feltérképezésébe:

az érintettekkel beszélt, hogy felmérje az igényeiket, illetve mérnökökkel konzultált, hogy a megvalósítással se legyen probléma. Az ötlet kész volt, már csak befektetők kellettek.

A már sikerre vitt vállalatának köszönhetően a divatipari tapasztalatai és kapcsolatai óriási segítségnek bizonyultak. Utóbbinak köszönhetően Hong hamar talált egy befektetőt, aki 300 ezer dollárral, 30 százalékos részesedésért cserébe beszállt az ötletbe.

Így született meg a Paradox Computers

A vezérigazgatói tapasztalatim rengeteget segítettek. Megtanultam, hogy bár nincsen semmilyen technológiai hátterem, de felbérelhetek szakembereket.

– fogalmazott Hong.

Ahogy a Haszon kiemelte, a Paradox Computers hat hónap alatt már több száz órát értékesített, és nemrég befutott a céghez egy 3000 darabos előrendelés is Kínából. A Braille okosórát 80 dollárért, átszámítva nagyjából 24 ezer forintért árulják. Hong a sikereken felbuzdulva elgondolkodott azon, hogy otthagyja a sulit, de elmondása szerint számos sikeres vezérigazgató tanácsolta neki, hogy mindenképpen végezzen el egy egyetemet.

Az biztos, hogy ezt már nem a szülei finanszírozzák.


A figyelmetekbe ajánljuk