A világ két legjobb drónpilótáját megverte egy önirányítású drón

A világ két legjobb drónpilótáját megverte egy önirányítású drón

A Zürichi Egyetem kutatói által kifejlesztett algoritmusnak köszönhetően, most először sikerült gyorsabban repülnie egy önirányítású, négypropelleres drónnak, mint a profi drónpilótáknak.

Az algoritmus képes kiszámolni az időben legkedvezőbb röppályát, amely teljes mértékben figyelembe veszi a drónok korlátait.

A drónok akkumulátorainak korlátozott élettartama miatt az olyan feladatokat, mint a katasztrófa sújtotta területeken a túlélők utáni kutatást, épületek ellenőrzését, teher célba juttatását a lehető legrövidebb időn belül kell végrehajtaniuk.

Mindeközben számos olyan pont – ablak, szoba – kerül útjukba, amely miatt változtatniuk kell az útvonalterven, sajátos helyeket kell megfigyelniük, mialatt a legjobb röppályát kell követniük, a megfelelő gyorsulást, lassulást kell alkalmazniuk.

A világ legjobb drónpilótái eddig verhetetlenek voltak ezekben a feladatokban: a drónok versenyében eddig mindig gyorsabban teljesítették az adott távot az önirányítású társaikkal szemben.

Azonban a Zürichi Egyetem kutatói által megalkotott algoritmus képes volt megtalálni a leggyorsabb röppályát egy négypropelleres drón számára, amelynek útját számos útvonalpont módosíthatja.

Ezzel pedig egy kísérleti versenypályán sikerült legyőzni a világ két legjobb pilótáját.

Az algoritmus újdonsága az, hogy az időben legkedvezőbb röppályát határozza meg, amely teljesen figyelembe veszi a drónok korlátait, és arra utasítja a drónt, hogy haladjon keresztül az összes útjában álló útvonalponton, de nem mondja meg neki hogyan és miként tegye meg

– mondta Davide Scaramuzza, az egyetem robotika és érzékelés kutatócsoportjának vezetője.

Az autonóm drónokon külső kamerák vannak, amelyek pontosan rögzítik a drón mozgását, hogy valós idejű információkkal lássák el az algrotimust arról, hogy az adott pillanatban hol jár az eszköz.

A mérnökök a Science Robotics című lapban számoltak be a fejlesztésükről.

Az MTI beszámolója szerint, a kutatók az újdonságot várhatóan kereskedelmi forgalomba hozzák, de előtte még fejlesztésekre lesz szükség, mivel jelenleg egy óra alatt képes a számítógép kiszámolni az időben legkedvezőbb röppályát. A jövőben külső kamerák helyett fedélzeti kamerákkal akarják ellátni a járművet.

Az algoritmusnak széles körű alkalmazási lehetőségei vannak a csomagszállításban, a kutatásban és mentésben, valamint számos más területen.


A figyelmetekbe ajánljuk