mark wahlberg

A mozis szolgáltatás forradalmasítani kívánta a moziba járást, helyette szégyenteljes véget ért.


A MoviePass azzal a forradalmi ötlettel vágott neki a filmiparnak, hogy 10 dollárért, vagyis majdnem 3 ezer forintért az ügyfelei annyi filmet nézhetnek meg moziban, amennyit csak akarnak. Ez persze fantasztikus volt fogyasztói oldalról, hisz annyiért nagyon sok embernek megérte megnézni havonta két filmet is akár. Másik oldalról az volt az ötlet, hogy ez serkenteni fogja a mozibajárást.

Nem kell feltétlenül jó lenni matekból ahhoz, hogy lássuk, ez gyártói szempontból nem feltétlenül egy előnyös üzlet. Hisz ha valaki nagyjából egy-másfél film áráért megnéz mondjuk öt filmet, akkor az igencsak veszteséges. Ahogy a MoviePass szép lassan kezdett ráébredni, hogy a modellje fenntarthatatlan, elindult a maszatolás kommunikáció terén, különböző korlátozásokat vezettek be fű alatt, míg végül csődöt nem jelentettek hosszú és igencsak publikus kivérzés után.

A történet megihlette Mark Wahlberget, aki produkciós cégén keresztül gyárt egy dokumentumfilmsorozatot a MoviePass sztorijáról a kezdetektől egészen a lassú és kínos bukásig, megszólaltatva a felhasználók mellett magukat az alapítókat is. A MoviePass gyakorlatilag a filmipar Fyre fesztiválja volt, szóval kiváló alapanyag lehet egy szórakoztató szériához.

Egyelőre még nincs információ arról, hogy mikor, meg főleg hol láthatjuk majd, ha a elkészült a sorozat. Ugyanakkor biztonságos tippnek tűnik azt mondani, hogy HBO és HBO Max lesz az otthona majd, tekintve, hogy Wahlberg cégének eddigi sorozatai, mint a Törtetők és a Nagypályások az HBO-n kötöttek ki, jelenleg pedig egy realityt készít az HBO Maxra, írja az Engadget.


A figyelmetekbe ajánljuk