A túrázás népszerűsége jelentősen megnőtt a koronavírus-járvány alatt. Ez jó hír, mivel nem csak kiváló módja annak, hogy kijussunk a természetbe, hanem rengeteg fizikai és mentális egészségügyi előnye ismert.

A túrázás különbözik az átlagos sétától, mivel általában dombos, hegyes vidéken gyalogolunk közben.

A túrázásnak emiatt nagyobb az energiafelhasználása, tehát több kalóriát égetünk, mint amikor sík talajon járunk. Ez annak köszönhető, hogy egy egyenetlen terepen járva több izmot kell használnunk.

Míg az 5 km / órás sebességgel történő gyors gyaloglás négyszer annyi energiát fogyaszt, mint az ülés például, a mezőkön és dombokon való túrázás több mint ötször annyi energiát hasznosít.

Ez azt jelenti, hogy el tudjuk érni a heti ajánlott 150 perces mérsékelt vagy erőteljes fizikai aktivitást túrázással anélkül, hogy futnánk vagy edzőterembe járnánk.

A túrázás nem csak az alvásunkat és stresszkezelésünket javítja, hanem csökkenti bizonyos krónikus betegségek, például a demencia, 2-es típusú cukorbetegség, szív- és érrendszeri betegségek, depresszió és bizonyos rákos megbetegedések kialakulásának esélyét.

Az idősebb felnőttek esetén egyes kutatások alapján a túrázás képes javítani a magas vérnyomást. A kutatások továbbá rámutatnak arra is, hogy a túrázás fogyáshoz vezet, és javítja a szív- és érrendszeri egészséget a cukorbetegség kockázatával élő felnőtteknél, csökkentve a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét.

Ezek mellett elmondható az is, hogy a természetben végzett testmozgás csökkenti a vérnyomást, kedvez a mentális jóllétnek a hangulat javításával és a depresszió csökkentésével, tehát jóval hasznosabb, mint a beltéri testmozgás.

A tevékenység emellett javítja az izmok erejét, egyensúlyát és rugalmasságát elhízott idősebb felnőtteknél. Azok is túrázhatnak, akik egyensúlyi problémákkal vagy ízületi problémákkal küzdenek, mivel a túrabotok képesek csökkenteni a lábak terhelését.

(Forrás: Science Alert)


A figyelmetekbe ajánljuk