A séta kiváló gyógyszer lehet.


Nemrég írtunk arról, hogy mennyi testmozgás szükséges ahhoz, hogy megőrizzük szívünk egészségét. A magas intenzitású intervallum edzés, tánc, jóga mind-mind jó megoldások lehetnek. Ám a séta is jótékony hatásokkal bír.

Már a modern orvoslás atyja, Hippokratész is megmondta:

„A séta az ember legjobb gyógyszere."

Amikor mozgásról van szó, a megerőltető futás nagyon megterhelheti ízületeinket. Emiatt nem mindenkinek való a maraton, de a jó hír az, hogy sétálhatunk is.

Ahogy a kínai gyógyítók a lábak idegvégződéseit használják az általános jóllét előmozdítása érdekében, a gyaloglás ugyanezt a 7200 idegvégződést stimulálja, elősegítve az egész test rendszerének egyensúlyát.

A tanulmányok feltárják, hogy azok, akik hosszabb ideig élnek, általában minden nap végeznek valamilyen testmozgást. A hatékony és fenntartható testmozgási rutin megvalósításának legegyszerűbb és leghatékonyabb módja az, hogy minden nap hatvan-nyolcvan percig sétálunk, önállóan, megszakítás nélkül.

Ez a fajta séta nem tartalmazza azokat a zavaró tényezőket, mint a beszélgetés barátokkal, a mobiltelefon használata vagy a zenehallgatás, mivel a gyógyító séta kikapcsol mindent. A séta lehet meditáció is, miközben összpontosítunk és reflektálunk magunkra.

A napfény séta közben emellett pótolhatatlan D-vitamin-forrást biztosít. Ezt a vitamint testünk termeli a napsugárzás hatásaként.

A testmozgás ideális ideje a kora reggel. Érdemes ilyenkor hatvan-nyolcvan percnyit sétálni folyamatosan megszakítás nélkül, mivel a szünetek korlátozzák a testmozgás előnyeit.

Egy gyors séta bevezetése a mindennapokba rendkívül hatékony módszer a stressz oldására.

A kutatások továbbá igazolták, hogy már a napi rendszerességgel végzett tempós gyaloglás is kedvező hatást gyakorol a vérnyomásra, a test zsírtartalmára, a koleszterinszintre és a hangulatra.

Amennyiben minimum napi 30 percet rendszeresen, lendületesen gyaloglunk, jelentősen csökkenhet a szív és érrendszeri betegségből eredő halálozás esélye. Ez a hatás idősebb korban megkezdett rendszeres sétálásnál is jelentkezik.

Súlyfelesleg esetén emellett a rendszeres mozgás véd a szív- és érrendszeri betegségek ellen, akkor is, ha fogyás nem társul vele.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlása szerint a mozgás egészségvédő hatása miatt heti minimum 150 perc, de leginkább 300 perc mozgás ajánlott. A 300 percnyi aktivitást alacsony intenzitású testmozgással is elérhetjük, ilyen a séta is.

(Forrás: Psychology Today, Szegedi Tudományegyetem)


Friss

Gerinces Paleontológiai és Plaeoantroplógiai Intézet /Chen Yu/

Megtalálták a Föld legnagyobb szárazföldi emlősét

A ma ismert állatok eltörpülnének mellette.
TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Térképre vitték a Balaton legjobb sörlelőhelyeit

A különleges sörök kedvelőinek kedvez az az új online kalauz, amely a legjobb Balaton környéki kisüzemi sörfőzdéket, illetve craft söröket is árusító éttermeket, sörözőket és üzleteket gyűjti össze.
TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS

A klíma megfelelő telepítésén nem érdemes spórolni (x)

Egy jó minőségű klíma kiváló választás, ha sok éven át szeretné élvezni a kellemes hőmérsékletet, jó közérzetet otthonában. Ahhoz viszont, hogy a klímája megbízhatóan, hatékonyan és költségtakarékosan működjön, megfelelően kell azt telepíteni.

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS
A figyelmetekbe ajánljuk