alma

Minden nap egy alma, az orvost távol tartja ─ szól a mondás. Mutatjuk, mennyi az igazságtartalma.



Bár a kutatások azt mutatják, hogy több alma elfogyasztása nem jár kevesebb orvoslátogatással, az alma beiktatása étrendünkbe hozzájárulhat az egészség számos aspektusának javításához. Melyek ezek?

Az almák tele vannak fontos tápanyagokkal, köztük rostokkal, vitaminokkal, ásványi anyagokkal és antioxidánsokkal.

Egy közepes alma a következő tápanyagokat biztosítja:

  • Kalória: 95
  • Szénhidrát: 25 gramm
  • Rost: 4,5 gramm
  • C-vitamin: a napi javasolt érték 9 százaléka
  • Réz: a napi javasolt érték 5 százaléka
  • Kálium: a napi javasolt érték 4 százaléka
  • K-vitamin: a napi javasolt érték 3 százaléka

Különösen a C-vitamin hat olyan antioxidánsként a szabad gyökökként ismert káros vegyületek semlegesítésére, amely véd minket a betegségektől.

Az alma ezek mellett más antioxidánsok, például a kvercetin, a koffeinsav és az epikatechin nagyszerű forrása is.

A tanulmányok azt mutatják, hogy több alma elfogyasztása több krónikus betegség, köztük a szívbetegség és a stroke (szélütés) alacsonyabb kockázatával járhat együtt.

Ennek oka lehet az almában található flavonoidok jelenléte, amelyek olyan vegyületek, melyekről kimutatták, hogy csökkentik a gyulladást és védik a szív egészségét.

Az almák el vannak látva oldható rostokkal is, amelyek segíthetnek csökkenteni a vérnyomást és a koleszterinszintet. Mindkettő a szívbetegség kockázati tényezője.

Az alma számos olyan vegyületet tartalmaz, amelyek segíthetnek megakadályozni a rákos sejtek képződését, ilyenek az antioxidánsok és a flavonoidok.

Egy 41 vizsgálatot áttekintő tanulmány szerint nagyobb mennyiségű alma fogyasztása a tüdőrák kialakulásának csökkent kockázatával jár együtt.

A gyümölcs fogyasztása a vastagbélrák alacsonyabb kockázatával is összekapcsolható.

Összességében elmondható, hogy a gyümölcsökben és zöldségekben gazdag étrend megvédhet a gyomor, a vastagbél, a tüdő, a szájüreg és a nyelőcső rákja ellen.

Az alma emellett támogatja a fogyást, elősegíti a teltségérzetet, csökkenti a kalóriabevitelt és növeli a súlycsökkenést. A gyümölcs javítja a csontok egészségét is, segíti az agyműködést, megóv az asztmától.

Az almafogyasztás segíthet csökkenteni az oxidatív stresszt, megakadályozni a mentális hanyatlást.

Napi egy alma elfogyasztása 28 százalékkal csökkenti a 2-es cukorbetegség kockázatát.

Amennyiben napi több almát ennénk, kellemetlen következményeket is megtapasztalhatunk. A sok rost gázt, puffadást és gyomorfájdalmat okozhat.

Az alacsony szénhidráttartalmú vagy ketogén étrendet követőknek emellett mérsékelniük kell az almafogyasztást, mivel sok szénhidrátot tartalmaz a gyümölcs.

(Forrás: Health Line)

A figyelmetekbe ajánljuk