Egy piros-fehér színű vonat Németországban.

A DB (Deutsche Bahn) a Siemens Mobility-vel együttműködve Hamburgban bemutatta a világ első önvezető vonatát.


A projekt a "digitális vasút Németországnak" kezdeményezés része, és célja az automatizált S-bahn üzemeltetés kifejlesztése, amely világszerte az egész vasúti közlekedésben megvalósítható lenne. Amint a kivitelezők mondták: a digitalizáció a kulcsa a vasúti infrastruktúra automatizáltságának, összekapcsolhatóságának és fenntarthatóságának" – írja a Designboom.

Az ebben a hónapban induló kísérleti projekt keretében négy jármű fog automatikusan közlekedni a Berliner Tor és a Bergedorf/Aumühle állomások között a 21-es s-bahn vonalon, az "ATO (automatic train operation) over ETCS (european train control system)" európai szabványnak megfelelően. A projekt a DB, a Siemens Mobility és Hamburg városa közötti partnerségében valósult meg, és összesen 60 millió euróba került.

A mozdonyvezetőnek csak egy gombot kell megnyomnia, és máris megkezdődik a nagymértékben automatizált utasszállítás. A vonatot digitális technológia vezérli, és teljesen automatizált. A mozdonyvezetők a szerelvényen maradnak, hogy ellenőrizzék az utazást, de a jövőben a nekik csak szabálytalanságok esetén kell majd beavatkozniuk.

Hamburgban megkezdjük az üzemeltetés digitalizálását egy jelentős német s-bahn-hálózaton. ez mérföldkő a jövőorientált digitális vasút németországért programunkban, mert az elmúlt évek legnagyobb technológiai változását indítja el

Ronald Pofalla, a Deutsche Bahn infrastruktúráért felelős igazgatótanácsának tagja.

Az "ATO over ETCS" egyik fő előnye a vasúti hálózat hatékonyságának növelése és a rövidebb menetidő. Az aktuális forgalmi állapotra vonatkozó információkat rádión keresztül továbbítják, ami hatékonyabbá teszi a vonat közlekedését, optimális sebességprofil és kevesebb fékezés mellett. Az új technológia optimalizálni tudja a fel- és leszállási időket, ami csökkenti a megállások időtartamát.

Támogatjuk partnerünket, a Deutsche Bahnt abban a céljában, hogy vonzóbbá tegye a vonatközlekedést és védje a környezetet. Technológiánkkal akár 30 százalékkal több utast szállíthatnak, jelentősen javíthatják a pontosságot és több mint 30 százalékkal kevesebb energiát takaríthatnak meg

– mondta dr. Roland Busch, a Siemens AG vezérigazgatója.

A figyelmetekbe ajánljuk