A kutatások alapján az étrend szerepet játszhat a migrén megelőzésében.


Majdnem mindenki küzd néha fejfájással. A migrén azonban egy betegség, ami jóval nagyobb fájdalmakkal, mi több, szenvedést okozó tünetekkel járhat együtt. Ezek közé tartozik a hányinger, hányás, látáskiesés, szagokra, hangokra való érzékenység.

Az aurás migrén emellett fények észlelésével, testi zsibbadással és szótalálási nehézségekkel társulhat.

A világon körülbelül egymilliárd ember küzd migrénes rohamokkal. Ez a leggyakoribb neurológiai rendellenesség.

A migrén átöröklődhet, de kortól függetlenül jelentkezik. A férfiak körében gyakoribb.

A betegség kiváltásában szerepet játszhat az időjárás, a hormonális változás, különböző gyógyszerek szedése, a stressz és az alvászavar.

A tanulmányok azt sugallják, hogy a megfelelő étrend segíthet a migrénes rohamok megelőzésében és csökkentésében.

Az eddigi kutatások alapján a csokoládé, nitrátban gazdag ételek (ilyen például a hotdog), az alkohol, az aszpartám (egy édesítő), a tyramine (melyet érett sajtokban találunk például) és a nátrium-glutamát növelik a rendellenesség előfordulásának valószínűségét.

Egyes tanulmányok szerint maga az éhség is okozhat migrénes rohamot. Emellett az étel hőmérséklete is számottevő. A túl meleg vagy túl hideg ételek is létrehozhatják.

Egy alacsony glikémiás indexű étrend azonban segíthet a migrén megelőzésében.

Egyes ételek kivételesen hasznosak, ilyenek a magnéziumban, omega-3 zsírsavban gazdag, valamint az alacsony szénhidráttartalmú és magas zsírtartalmú (tehát a ketogén) ételek.

A táplálékkiegészítők közül keressük az őszi margitvirágot, B2-vitamint és magnéziumot tartalmazókat.

A migrén előfordulása tehát csökkenthető, ha nem várjuk meg az éhséget, kerüljük a túl forró vagy hideg ételeket és vigyázunk arra, hogy mit viszünk be szervezetünkbe.

(Forrás: Health Line)


A figyelmetekbe ajánljuk