a hold.

Óvodásokkal terveztetné meg legújabb holdjáró-robotját a NASA

A NASA fiatal mérnököket keres, hogy segítsenek egy új robotkoncepció megtervezésében egy, a Holdon tervezett ásatási küldetéshez. A Lunabotics Junior versenyre az Egyesült Államok állami és magániskoláinak K-12 (from kindergarten to grade 12, azaz óvodásoktól 12. osztályosokig) diákjai, valamint magántanulók jelentkezhetnek.


A NASA és a Future Engineers együttműködésében zajló versenyen a diákokat arra kérik, hogy tervezzenek egy olyan robotot, amely képes a holdi földet, az úgynevezett regolitot kiásni és elszállítani a Hold déli pólusának egyik részéről egy olyan tárolóedénybe, amely közel van ahhoz a területhez, amelyet az Artemis-űrhajósok a jövőben felfedezhetnek – írja a Phys.org.

Az Artemis-program részeként a NASA az első nőt és az első színesbőrű embert juttatja a Holdra, és ez egy olyan hosszú távú tudományos expedíció, amely ugródeszkaként szolgál majd a Mars jövőbeli felfedezéséhez. A holdi regolit fontos szerepet játszik ebben a fejlesztésben, mivel minden jel arra utal, hogy ez az anyag felhasználható lenne holdi beton előállítására, csökkentve a Földről szállított anyagok mennyiségét és költségeit.

A versenyre való nevezéshez a diákoknak 2022. január 25-ig kell beküldeniük a pályaműveiket, amelyeknek tartalmazniuk kell a robotterv képét és egy írásbeli összefoglalót, melyben kifejtik, hogy a terv hogyan fog működni a Holdon.

Az erőforrások kitermelésére a mélyűrben innovációra és kreativitásra lesz szükség, és a diákok a legkreatívabb gondolkodók közé tartoznak. A következő generáció mindig új perspektívákkal, találékony ötletekkel és optimizmussal áll hozzá a kihívásokhoz. Nagyon várom már, hogy lássam a Lunabotics Juniorra benyújtott terveket

– mondta Mike Kincaid, a NASA STEM Engagement Office of STEM Associate munkatársa.

A diákoknak nem kell robotot építeniük, hanem arra kérik őket, hogy egy olyan robottervet hozzanak létre, amely nem nagyobb, mint 3,5 láb x 2 láb x 2 láb (1 méter x 0,6 méter x 0,6 méter). Három fő tervezési kérdéssel kell foglalkozniuk:

  • Hogyan teszi a robot fizikai kialakítása lehetővé, hogy a gép holdi regolitot kanalazzon/ásson és mozgassa azt?
  • A robot úgy fog működni, hogy nagy mennyiségű szennyeződést mozgat egy út során, vagy úgy, hogy kevesebb szennyeződést szállít több „fordulóban"?
  • Hogyan fog a robot kialakítása és működése megbirkózni a holdi regolit szállítása során felkavart és a felületekre "tapadó" holdi por által okozott problémákkal?

A diákok egyénileg is jelentkezhetnek, de a tanárok akár az egész osztályukat is regisztrálhatják. A díjakat két kategóriában – K-5 (óvodától 5. osztályig). és 6-12 (6-tól 12. osztályig) – osztják ki.

A tíz elődöntős egy Lunabotics Junior díjcsomagot kap, és mindkét kategória négy döntőse egy virtuális ülésen vehet részt egy NASA szakértővel. 2022. március 29-én hirdetik ki mindkét kategória győztesét, ők egy virtuális beszélgetést nyernek osztályuk számára Janet Petróval, a NASA floridai Kennedy Űrközpontjának igazgatójával.

A figyelmetekbe ajánljuk