Először használtak fenntartható repülőgép-üzemanyagot (SAF) a British Airways egyik utasszállító járatán.


A légitársaság közlése szerint a London Heathrow-ról Glasgow-ba tartó keddi járaton a légiforgalmi szolgáltató NATS, az üzemanyag-óriás BP és az Airbus is részt vett – írja a Travel Daily.

A légitársaság új, különleges feliratú, fenntartható repülőgépén végrehajtott rövid repülés a British Airways 2010-es edinburgh-i kísérletét ismételte meg. Akkoriban nem állt rendelkezésre fenntartható repülőgép-üzemanyag a gép környezeti terhelésének csökkentésére, és a járatot egy régebbi repülővel, kevesebb utassal teljesítették. Ezért az e heti repülés célja az volt, hogy bemutassa, milyen messzire jutott a légiközlekedési ágazat az elmúlt évtizedben a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése terén.

A British Airways rövidtávú flottájának részeként a járatot egy Airbus A320neo, a British Airways legcsendesebb és legüzemanyag-takarékosabb rövidtávú repülőgépe teljesítette.

Az aerodinamikai, kabin- és repülési üzemeltetési fejlesztések lehetővé tették, hogy az A320neók 20%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasszanak, ami 20%-kal kevesebb CO2-t jelent, és 50%-kal csendesebbek, mint előtte.

A British Airways számos változtatást hajtott végre a repülőgépek súlyának csökkentése érdekében. Könnyebb üléseket szereltek fel, könnyebb étkezőkocsikat szereztek be, és a nehéz repülési kézikönyveket digitális változatokra cserélték.

A műszaki előírásoknak való megfelelés érdekében a BP fenntartható repülőgép-üzemanyagát 35 százalékos keverékben használták hagyományos sugárhajtómű-üzemanyaggal a repülés során.

A repülőgép visszatolatására a Heathrow repülőtér 100%-ban megújuló villamos energiával működő elektromos Mototok járműveit vették igénybe. A guruláshoz a repülőgép négy hajtóművéből csak egyet használtak. Ez csaknem a felére csökkentette az Airbus kezdeti tolóerejét.

Ez a repülés a gyakorlatban is megmutatta, hogy milyen előrelépéseket tettünk a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében. Ipari partnereinkkel együttműködve 62%-os javulást értünk el a kibocsátáscsökkentésben az egy évtizeddel ezelőttihez képest. Ez valódi előrelépést jelent a szén-dioxid-mentesítésre irányuló erőfeszítéseinkben, és mutatja, hogy eltökéltek vagyunk az innováció folytatása, a kormányokkal és az iparral való együttműködés, valamint az új, alacsony szén-dioxid-kibocsátású megoldások bevezetésének felgyorsítása mellett, hogy még közelebb kerüljünk a jövő tökéletes repüléséhez

-mondta Sean Doyle, a légitársaság vezérigazgatója.

A múlt héten a British Airways elindította a BA Better World nevű fenntarthatósági programját, amely egy sor olyan kezdeményezést tartalmaz, amelynek célja, hogy 2050-re a cég elérje a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást.

A figyelmetekbe ajánljuk