Egy fiú online tanórát néz a számítógépén.
Egy új tanulmány szerint a középiskolás gyerekek nehezen tudtak koncentrálni és részt venni az iskolai munkában az online tanulásra való áttérés során, ami negatívan befolyásolta önbizalmukat és mentális jóllétüket.

A Swansea Egyetem és a Cardiffi Egyetem kutatói 2020 novemberében, amikor az iskolák újra kinyitottak, összesen 407, 11 és 18 év közötti diákot kérdeztek meg.

A vezető szerző, Nicola Gray professzor, a Swansea Egyetem Orvosi, Egészségügyi és Élettudományi Karának munkatársa elmondta:

Meg akartuk vizsgálni, hogy vannak-e különbségek a koncentráció, a motiváció és az elkötelezettség terén a tanulók szemszögéből az online és az osztálytermi tanítás során. Ezért megkértük a diákokat, hogy hasonlítsák össze a szokásos tantermi tapasztalataikat az online tanulással.

A tanulók arra vonatkozó kérdésekre válaszoltak, hogy mennyire tudnak koncentrálni, mennyire érzik magukat motiváltnak és elkötelezettnek, és hogy bíznak-e a tanulási képességükben.

Válaszaik elemzése azt mutatta, hogy a diákok tanulási tapasztalatai jelentősen alacsonyabbak voltak az online oktatás esetében, mint a klasszikus tantermi verzió kapcsán. Ezek a különbségek a sajátos tanulási nehézségekkel küzdő nebulók esetében még jelentősebbek voltak.

Gray professzor hozzátette:

Mivel korábbi kutatások kimutatták, hogy a mentális egészségi zavarok élethosszig tartó eseteinek 50 százaléka 14 éves kor előtt kezdődik, aggodalomra ad okot, hogy a világjárvány a fiatalok mentális egészségi problémáinak megugrását eredményezi. Ezek az eredmények azt mutatják, hogy a diákok tanulási tapasztalatai jelentősen csökkennek a normál osztálytermi tapasztalatokhoz képest. A probléma még súlyosabb a munkamemória-problémákkal küzdők esetében.

Forrás: Phys.org

A figyelmetekbe ajánljuk