Az egyedüllét nehéz munka. Van néhány tippünk arra, hogyan lehet mégis élvezni.


Nem mindenkinek megy könnyen az egyedüllét, de meg lehet tanulni élvezni. Először is, tegyünk különbséget aközött, hogy valaki egyedül van, és hogy valaki magányos. Ha keressük az egyedül töltött időt, valószínűleg nem vagyunk magányosak.

Amikor egyedül vagyunk és vágyunk mások társaságára, vagy amikor másokkal vagyunk és úgy érezzük, túl felszínes a kapcsolatunk, akkor valószínűleg magányosak vagyunk.

Hogyan lehetünk tehát elégedettek egyedül is, a magányosság szorongató érzése nélkül?

  • 1.Ne hasonlítsuk össze magunkat másokkal, csökkentsük a szociális médiafelületeken eltöltött idő mennyiségét.
  • 2.Legyen néhány óra a napban, amikor kikapcsoljuk a telefonunkat, ilyenkor próbáljunk meg naplót írni.
  • 3.Hagyjuk elkalandozni elménket, ehhez zárjunk ki minden ingert. Napi öt percig csendben üljünk és csak úgy fantáziáljunk dolgokról.
  • 4.Menjünk el valahova egyedül, ez lehet egy séta egy parkban például.
  • 5.Végezzünk testmozgást, a felszabaduló endorfin boldogabbá tehet minket.
  • 6.Töltsünk időt a természetben. A kutatások szerint ez csökkenti a vérnyomást és a depresszió tüneteit.
  • 7.Táncoljunk otthon egyedül a kedvenc zenénkre, merjünk felszabadultan viselkedni, amikor senki sem lát.
  • 8.Önkénteskedjünk, kedveskedjünk másoknak, tegyünk olyat, ami egybevág az értékeinkkel, növelve azt az érzést, hogy hasznos tagjai vagyunk a társadalomnak.
  • 9.Gondoljunk azokra, amiért hálásak vagyunk, írjunk listát ezekről a dolgokról.
  • 10.Ne legyünk túl kritikusak magunkkal, próbáljunk elfogadóbban beszélni magunkhoz.
  • 11.Főzzünk magunknak, fenntartva egészségünket, az előre elkészített ételek ugyanis rengeteg tartósítószert tartalmaznak.
  • 12.Gyakoroljuk a bocsánatkérést. A kutatások alapján ez csökkenti a szorongást és a stresszt.
  • 13.Ápoljuk a kapcsolatainkat, hívjunk fel valakit, akivel régóta nem beszéltünk.
  • 14.Ne féljünk segítséget kérni, lehet ez egy dietetikus, személyi edző is. Amennyiben úgy érezzük, nem bírunk egyedül megküzdeni a magányosság érzésével, forduljunk pszichológushoz.
  • 15.Tervezzük meg a jövőnket, írjuk le céljainkat 5 és 10 évre előrevetítve.

(Forrás: Health Line)


A figyelmetekbe ajánljuk