Vogue Rihanna magazine beside magazines

Egy magyar kutatás arra jutott, hogy közvetlen kapcsolat lehet a celebpletykák bújása és az alacsonyabb kognitív képességek közt.


Egy év végén közzétett magyar kutatás szerint közvetlen kapcsolat van a hírességek imádata és a kognitív teszteken nyújtott gyengébb teljesítmény között. A tanulmányban 1763 magyar felnőttet kértek meg arra, hogy végezzenek el egy 30 szavas szókincs-tesztet és egy számjegy-jelhelyettesítési tesztet, majd töltsenek ki egy celebekről szóló kérdőívet, hogy megállapítsák, mennyire érdeklődnek a híres emberek iránt.

Utóbbinál igennel és nemmel kellett felelni egy rakás kérséssorra, ami azt mérte fel, hogy ki mennyire kötődik hírességekhez, mennyire kíváncsi a magánéletükre, vagy akár megtennének-e illegális dolgokat is, ha a kedvenc hírességük kérné tőlük szívességként.A kutatók azt találták, hogy az utóbbi kérdéssoron szerzett magas pontszámok korreláltak a két kognitív képességteszt alacsonyabb teljesítményével.

A résztvevőket jövedelmükről, anyagi vagyonukról és iskolai végzettségükről is megkérdezték, hogy minél részletesebb képet kapjanak. A kutatók azonban nem tudták megállapítani, hogy a hírességek megszállottjai azért teljesítenek-e rosszul a kognitív teszteken, mert az A-listás sztárokra gondolva használják fel az agyukat, vagy azért fixálódtak a hollywoodi pletykákra, mert eleve kevésbé intelligensek.

Más szóval, nem világos, hogy a hírességek imádata az alacsony kognitív funkciók oka vagy következménye. A kutatók szerint ezért további vizsgálatokra van szükség. Egy biztos, túlságosan ismeretlen emberek megszállottjává válni semmiképpen se egészséges, érdemes inkább bűnös élvezetként tekinteni rá és rendszertelenül művelni.

(Forrás: NYMag)


A figyelmetekbe ajánljuk