túrázás

A túrázás gyakran figyelmen kívül hagyott mozgásforma. A legtöbben inkább elmennek futni vagy esetleg az edzőtermekben töltik az időt. A kirándulás azonban üdvözlendő kikapcsolódást kínál a nyüzsgésből – ami manapság nagyrészt jellemző a mindennapjainkra –, s nem mellesleg rengeteg kalóriát éghetünk el!


Általánosságban elmondható, hogy a túrázás közben elégetett kalóriák száma a testsúlytól függ. Minél nagyobb valakinek a súlya, annál több kalóriát éget el a teste a túrázás során. Egy 160 kilós személy például 430 és 440 kalória között fog elégetni egy órányi túrázás során, míg egy 200 kilós személy inkább 550 kalóriát fog elégetni egy órányi túrázás során.

Ám a testsúlyon kívül itt van néhány más tényező, amely befolyásolja az egyén kalóriaégetési sebességét:

Fittségi szint

Minél fittebb vagy, annál nehezebb kalóriát égetni. Pusztán több túrakilométer megtételével, mivel az emberi szervezet alkalmazkodik a magasabb fizikai aktivitási küszöbértékekhez. Ha azon gondolkodsz, hogy pusztán a kalóriaszámlálás miatt több mérföldet szánsz a túrázásra, tartsd szem előtt ezt a tényt is.

Intenzitás

Ha legalább 45 percig gyorsabb tempóban túrázol, azzal növelheted a túra alatt és után elégetett kalóriák számát. A tartósan erőteljes tempó segít növelni az anyagcserét, ami azt jelenti, hogy a szervezeted a túra befejezése után még átlagosan 14 órán át égeti a kalóriákat.

Csomag súlya

A túracsomag súlya befolyásolja a túra során elégetett kalóriák számát. Egy nehezebb teher, mint amilyet egy hátizsákos túrán cipelhetsz, nagyjából 200 kalóriával növelheti a kalóriaégetésed óránként.

Terep

Az egyenetlen, sziklás talajjal és meredek, hosszú emelkedőkkel tarkított pályák miatt az izmok keményebben dolgoznak, és több kalóriát égetsz el.

(backroads)

A figyelmetekbe ajánljuk