Nem használhatnak filtereket a szponzorált tartalmaik reklámozásánál a brit influencerek.

Az Egyesült Királyság reklámozási alapelveivel foglalkozó hatóság, az Advertising Standards Authorit (ASA) kimondta, hogy a fizetett együttműködések hirdetésekor szigorúan tilos a különféle filterek használata. Így megtarthatják hitelességüket - írja a BBC.

A megszerkesztett fotók és videók a különféle kozmetikumok, szépségápolási termékek hatását befolyásolhatják.

Az ASA a már tavaly júliusban elinduló #filterdrop kampányra lett figyelmes, amelyet az Egyesült Királyságban élő Sasha Pallari kezdeményezett. A brit sminkmester, arra kérte az influencereket és gyártókat, hogy a hirdetést tartalmazó posztjaikban tüntessék fel, ha filtereket használtak. A fiatal nő akciója úgy néz ki bevált, hiszen a hatóság az ő felhívásának köszönhetően hozta meg a döntést a törvényről, amit a héten már hatályba is léptettek.

Sashának három fő célja volt ezzel:

  • a fiatal lányok ne függjenek a filterektől, vállalják saját magukat a hibáikkal együtt
  • közösségi média hírességeinek nyilatkozniuk kell arról, hogy használtak-e szűrőt a kozmetikumok népszerűsítése során
  • távolítsák el Instagramról azokat a filtereket, amelyek az arcot teljesen megváltoztatják
Úgy érzi ebből már kettő sikerült neki, de küzdeni fog azért, hogy az arcot módosító szűrőket is teljesen eltávolítsák a platformról.

Az ASA a törvény meghozatala előtt vizsgálódni kezdett az ügyben, így két céget vett górcső alá. A Skinny Tan Ltd., valamint a Tanologist Tan barnítótermékek reklámjait figyelték meg az Instagram-sztorikban és arra jutottak, hogy a posztok rendkívül félrevezetőek. A csodás barnulást ígérő hirdetésekben eltúlozták azt a hatást, amelyre a termékek valóban képesek.

A törvényt megszegő influencereknek el kell távolítaniuk a hirdetéseket, amelyeket a későbbiekben már korrigálással sem posztolhatnak újra.

„Ezen a területen végzett munkánk továbbra is a szabályok ismertségének növelésére és az influencerek támogatására szolgál, különféle iránymutatásokkal és eszközökkel, amelyekre az influencereknek szükségük lehet a hirdetéseik megfelelő megjelenítéséhez"

– olvasható az ASA közleményében.

Friss

Nicolas Lefaudeux

Az univerzum valójában egy önmagát tanulmányozó mesterséges intelligencia?

Microsoftnál dolgozó fizikusok úgy gondolják, hogy az univerzum egy önállóan tanuló gép.

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS
A figyelmetekbe ajánljuk