Egy egészséges étrend fenntartása közben nem árt, ha odafigyelünk egy-két dologra.


Az erőteljesen korlátozó diéták általában rövid távú változásokat hoznak, mivel nem tudjuk hosszú ideig betartani őket. Mi segíthetne minket fenntartani egy diétát?

1. Fogyasszunk fehérjében gazdag reggelit!

Kimutatták, hogy a fehérjében gazdag ételek, például a tojás reggeliként fogyasztása előnyös a fogyás szempontjából. A napi egy tál gabonát lecserélhetjük tehát egy tojásból és pirított zöldségből készült fehérjedús reggelire, ami megkönnyítheti a kilók leadását.

A reggeli fehérjebevitel növelése elősegítheti az egészségtelen nassolást és javíthatja az étvágy szabályozását a nap folyamán.

2. Kerüljük a hozzáadott cukrokat!

A hozzáadott cukor, különösen a cukros italokban található mennyiség az egyik fő oka az egészségtelen súlygyarapodás és olyan egészségügyi problémák kialakulásának, mint a cukorbetegség és a szívbetegségek.

Az olyan ételek ráadásul, mint a cukorka, a szóda és a pékáruk általában nagyon alacsonyak azokban a tápanyagokban, amelyekre a szervezetnek szüksége van az egészség megőrzéséhez.

A hozzáadott cukrokban gazdag élelmiszerek elhagyása remek módszer a túlsúly csökkentésére. Kiemelendő, hogy még az „egészséges" vagy „organikus" termékként népszerűsített ételek is nagyon magas cukortartalmúak lehetnek. Ezért elengedhetetlen a táplálkozási címkék olvasása.

3. Sétáljunk sokat!

Sokan úgy gondolják, hogy szigorú testmozgást kell beiktatni a fogyás megkezdéséhez. Míg fontos a különböző típusú testmozgás beiktatása akkor, amikor formába akarunk jönni, a gyaloglás kiváló és egyszerű módja lehet a kalóriaégetésnek.

A tanulmányok alapján a napi 30 perces séta segíti a fogyást. A séta ráadásul egy igen élvezetes tevékenység, amelyet beltéren és kültéren is végezhetünk a nap bármely szakában.

4. Gyakoroljuk a tudatos evést!

Az étkezés közbeni rohanás vagy a menet közbeni étkezés túl sok étel túl gyors elfogyasztásához vezethet. Ehelyett ügyeljünk arra, hogy mit eszünk meg és koncentráljunk az egyes falatok ízére.

Ez oda vezethet, hogy jobban tudatában vagyunk annak, amikor jóllaktunk, csökkentve ezzel a túlevés esélyét.

(Forrás: Health Line)


A figyelmetekbe ajánljuk