A tortillát házilag is elkészíthetjük, csak néhány összetevőre lesz szükségünk hozzá.


A wrap, taco, gyros nagyon elterjedt gyors ételek. Előfordulhat azonban, hogy egészségesebben szeretnénk élvezni ezeket az ételeket, természetes hozzávalókból összetéve őket.

Ennek érdekében készíthetünk házilag teljes kiőrlésű tortillákat.

Hozzávalók (8 laphoz)

  • 270 g teljes kiőrlésű liszt
  • 3 ek. extra szűz olívaolaj
  • fél tk. só
  • 160 ml langyos víz

Elkészítés

Először egy tálban keverjük össze a lisztet, az olajat és a sót, majd lassan adagolva adjuk hozzá a vizet, miközben gyúrjuk a masszát, míg tésztává össze nem áll. Amennyiben szükséges, még adhatunk hozzá vizet.

Tegyük át a tésztát egy lisztezett deszkára és gyúrjuk 2 percig. Ezután tegyük vissza a tálba és hagyjuk pihenni 20 percen át.

Ha pihent a massza, osszuk 8 egyenlő részre, golyóra. Ezekből egyenként nyújtsunk ki egy-egy lapos kört. Hevítsünk fel egy serpenyőt és kenjük ki vékonyan olajjal.

Erre jönnek rá a lapok, amiket körülbelül oldalanként 1 percig süssünk, egészen addig, amíg meg nem jelennek rajta a buborékok.

A kész tortillákat megtölthetjük falafel golyókkal, hummusszal és zöldségekkel, vagy tojássalátával. Ám a céklás fetakrém és a medvehagymakrém is illik hozzá. Jó étvágyat kívánunk!

(Forrás: Well and Fit)

A figyelmetekbe ajánljuk