Alternatív módon hirdeti ételeit egy kínai étterem, de az őszinteséget a vásárlók hamar meghálálták.

A legtöbb étteremtől azt szokhattuk meg, hogy úgy hirdetik magukat, mint akik a környék, város vagy az ország legjobb ételeit készítik el a vendégeknek. A nagyobb üzletláncok mögött komoly marketingcsapatok állnak, hogy a lehető legcsalogatóbb reklámokat gyártsák termékeikről.

Üdítő kivételt jelent a montreali Aunt Dai kínai étterem, ami szembement a sokszor illúziókra épülő stratégiával: Feigang Fei, az étterem tulajdonosa kegyetlen őszinteséggel hirdeti ételeit.

„Ne hagyd, hogy a neve becsapjon, ez NEM igazi kínai étel"

– figyelmeztet egy becsapós menünél a tulajdonos.

Fei a Guardiannek elmondta: amikor hét éve megnyitotta az éttermet, sokan küldték vissza az el nem fogyasztott ételeket, mert nem tetszett nekik a fűszerezés vagy a rendelés állaga. Ezért úgy döntött, hogy közérthető leírásokat ad az ételekhez, hogy mindenki tudja, pontosan mire számíthat.

„Nem vagyunk teljesen megelégedve az ízével, de nemsokára jobb lesz. Utóirat: meglep, hogy még mindig vannak vásárlóink, akik ezt rendelik"

– ezek után senki nem mondhatja, hogy nem azt kapta, amire számított.

Fei a saját konyháját is helyén kezeli:

„Nincsen olyan kiemelkedő fogásunk, ami bonyolult, és megmutatja a főzés zsenialitását. Az ételeink mindig jók lesznek, de egyszerűen nem a legjobbak. Jó, talán egy kicsit az átlagos fölött vannak."

A példaértékű őszinteség meghozta a vásárlók elismerését. Egy felhasználó kitweetelte a szórakoztató menüt, amit már több mint 71.000-en osztottak meg és az étterem nem győzi felvenni a rendeléseket. Ráadásul a kezdeti 5-10 menü helyett, már az összes fogás kapott saját leírást.


Friss

Gondolkodásunkat részben anyanyelvünk irányítja – elmondjuk, miért!

Hiába beszélünk egy-egy nyelven szinte tökéletesen, a félreértések még így is rendszeresek lehetnek. Mitől lehet ez?

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS
A figyelmetekbe ajánljuk