Noha a banán tele van kalciummal, káliummal és magnéziummal, ennek köszönhetően pedig fogyasztása igencsak jó hatással van a vérnyomásunkra és a szívünkre. Reggelire enni lehet nem olyan jó döntés, legalábbis a különféle kutatások ezt bizonyítják.

Az összes étkezés közül a reggelit tartják a legfontosabbnak, ekkor törekednünk kell arra, hogy egészséges és tápláló élelmiszereket vigyünk be a szervezetünkbe. Praktikus és gyors megoldásnak tűnhet a reggeli rohanás közepette megragadni egy banánt, majd az autóban, dugóban ülve elmajszolni.

A szakértők szerint azonban jobb minél előbb elfeledni, ha energikusak szeretnénk maradni a nap hátralévő részében.

Ugyanis a sárga gyümölcsben lévő magas cukortartalom lendületet, de hamar kiürül a szervezetünkből, és fáradtnak, sőt mi több éhesnek fogjuk érezni magunkat.

Akár erőteljes vércukorszint-ingadozáshoz is vezethet, az irritábilis bél szindrómában (IBS) szenvedőknek pedig hasmenést idézhet elő. Emellett a vérünkben található magnézium is ugrásszerűen megnő, amely tovább károsíthatja a szív- és érrendszert.

Ha mégis szeretnénk a reggelink részévé tenni, akkor ne önmagában fogyasszuk. Próbáljunk valamilyen egészséges zsiradékot, például mogyoróvajat fogyasztani mellé, ezáltal lassabban szívódik fel a benne található cukor.

A figyelmetekbe ajánljuk