Az Apple letaszíthatatlan a trónról, de feljövőben vannak az online platformok.

Immár a nyolcadik egymást követő évben lett az Apple a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában. A 100 céget rangsoroló Best Global Brands globális márkarangsorban az Apple értéke 323 milliárd dollár, 38 százalékkal több a tavalyinál.

A tavalyi harmadik helyről a másodikra ugrott az Amazon, amelynek márkaértéke 60 százalékkal, 200,7 milliárd dollárra emelkedett. A negyedik helyről a harmadikra jött föl a Microsoft, a márka értéke 53 százalékkal, 166 milliárd dollárra nőtt. A tavalyi második helyről a negyedikre csúszott vissza a Google, márkaértéke 1 százalékkal, 165,4 milliárd dollárra csökkent.

A Samsung az ötödik lett, márkaértéke 2 százalékkal, 62,3 milliárd dollárra emelkedett. A Coca-Cola a hatodikra csúszott vissza, márkaértéke 10 százalékkal, 56,9 milliárd dollárra mérséklődött. Nincs változás a következő négy helyen: 7. a Toyota (51,6 milliárd dollár) a 8. a Mercedes-Benz (a 49,3 milliárd dollár), a 9. a McDonald's, (a 42,8 milliárd dollár vissza) és a 10. a Disney 40,8 milliárd dollár márkaértékkel.

Ez a tíz cég adta a százas listán szereplő vállalatok márkaértékének a felét.

A százas listára először került fel az Instagram (19. hely, 26,1 milliárd dollár), a YouTube (30. hely, 17,3 milliárd dollár) és a Zoom (100. hely, 4,48 milliárd dollár).

A százas listán a Spotify lépett előre a legnagyobbat, a tavalyi 92. helyről a 70-ikre, márkaértéke 52 százalékkal, 8,4 milliárd dollárra nőtt. A második legnagyobb kiugrást a Netflix érte el, a lista 41. helyére került a tavalyi 65-ről, márkaértéke 41 százalékkal, 12,67 milliárd dollárra emelkedett.

A százas rangsorban szereplő cégek együttes márkaértéke 2336 milliárd dollár, ami 9 százalékkal több tavalyhoz képest.

MTI

A figyelmetekbe ajánljuk