Alibi 23 – Divat

Nem az a meglepő, hogy sokféle divatjelenség létezik, hanem az, hogy egy-egy divattüneményt szemügyre véve, az élet bámulatos gazdagsága, sokszínűsége tárul fel. Ez volt az Alibi szerkesztőinek legfontosabb tapasztalata az új Divat szám összeállításakor.

Vámos Miklós, Hegedűs D. Géza és Máté Gábor a fél évszázaddal ezelőtti farmerdivatot vizsgálva hol a Coca-Cola retro érzéséig, hol a színpadi hangosítás esztétikájáig jut el, hol abba a kérdésbe botlik bele, miért volt ciki a Trapper márka – pláne a trapézszabású. Máskor pedig az a kérdés: hogyan éljük túl, ha farmer helyett mackóruhában állunk a tévékamera elé? Csányi Vilmos az állatok közt megfigyelhető divatos nászruhákat mutatja be az etológus nézőpontjából, Bazánth Ivola pedig a művészi szintre emelt kirakatrendezés fortélyaiba avat be minket. Németh György az antik technika divatjelenségeiről, a római törhetetlen üvegről és a Héron-féle gőzgéppel mozgatott bábszínházról tart szemlét, Szabó Edit a bordivatokat tekinti át, Gelencsér József pedig a sokác női gyapjúkötények mintázatának módosulásait veti össze az államhatár változásaival.

A divatot lehet kedvelni vagy nem kedvelni, követni vagy ellenszegülni neki – egy biztos: kimaradni nem lehet belőle.

Ára: 2500 Ft

Az Alibi 23 – Divat kötetet itt rendelheti meg.

További információ az Alibi – hat hónapra Facebook oldalán.


Legyen gyűjtő, fizessen elő a Hamu és Gyémántra!

Szép, hasznos, értékes, prémium minőségű – a könyvespolcokon a helye.